125-jarige Harmonie Weidum | Klankwijzer

19 mei 2023

125-jarige Harmonie Weidum ziet toekomst rooskleurig in
“De laatste jaren steken we onze energie voornamelijk in bijzondere muziekprojecten”, vertelt voorzitter Janneke de Boer. “Dat wij zulke activiteiten kunnen organiseren, hebben we te danken aan de inwoners van Weidum en de steun van onder andere het dorpshuisbestuur.”

Het publiek meenemen in de wereld van de muziek. Dat is al 125 jaar de missie van Harmonie Weidum. De fanfare is zo’n beetje het kloppend hart van Weidum. Bij lokale festiviteiten zoals kaatswedstrijden, de fiets Elfstedentocht en het Jorwerter Iepenloftspul is de vereniging telkens van de partij. In coronatijd verzorgde het orkest op verzoek van de PKN gemeente Westerwert twee jaar achtereen een livestream van de kerstviering. Ieder jaar staat een concert bij het plaatselijke verzorgingshuis op het programma. Ook bij eenmalige festiviteiten zoals de radio-uitzending 100 jaar Idzerda (over de van oorsprong Weidumer radiopionier Hans Henricus Schotanus à Steringa Idzerda) en het mini-afscheidsfestival DOKpop (ter ere van het afscheid van de plaatselijke huisarts) was Harmonie muzikaal aanwezig. Ieder jaar reikt de vereniging de titel 'Vrijwilliger van 't jaar' uit aan een vrijwilliger die voor de muziekvereniging in het bijzonder en voor het dorp in het algemeen een bijzondere rol speelt/heeft gespeeld.

Lees het complete artikel in de Klankwijzer.